דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הידרו פוניקה, עתיד החקלאות המודרנית 

מאת    [ 17/01/2012 ]

מילים במאמר: 329   [ נצפה 2729 פעמים ]

מערכות גידול הידרופוניקה

הידרו פוניקה או בעברית גידול מנותק מצע או גידול במים, היא שיטת גידול ללא שימוש באדמה עם דשן (מכאן השם: "גידול מנותק מצע"). האדמה או החיבור לאדמה מתבטל בשיטה ההידרופונית ושתילים גדלים במים או במדיה אחרת הכוללת מים ומאפשרת זרימה ישירה של המים אל הצמח לצורך העברה של חומרי ההזנה.

במשך זמן רב סברו החוקרים כי מהאדמה  מגיעים חומרי ההזנה של הצמחים בצורה אופטימלית ושהצמחים לא יוכלו לגדול ללא קשר ישיר לאדמה. אך עם התקדמות המחקרים בנושא הידרו פוניקה נתגלה כי ישנה אפשרות להפריד את המזון והנוטריינטים שהצמח זקוק להם ולהעבירם אליו בדרכים שונות. בשיטת הידרו פוניקה הצמח מקבל את החומרים הללו מהמים  במערכת ההשקיה המבוקרת שמזינה אותו במינרלים ומיקרואלמנטים הדרושים לגדילתו.

יתרונות השיטה ההידרופונית

לאחרונה הפכה השיטה ההידרופונית לטכנולוגיה מתקדמת ביותר בענף החקלאות המודרנית. חוקרים רבים מכל העולם עוסקים במחקר ופיתוח של מערכות הידרו פוניקה משוכללות שחוסכות מים ומבטלות את הצורך באדמה מסיבות שונות.

היתרונות של המערכות ההידרו פוניות רבות וברורות, גידול הידרו פוניקה מאפשר שליטה בצרכי הצמח וגם בקרה על המינרלים והמיקרואלמנטים המוספים למים, דבר זה שמאפשר שליטה במהירות ובאופן ההתפתחות של הצמחים.

המערכות ההידרופוניות נמצאות בחממות מיוחדות, מרחב מוגן ומקורה ואינן נתונות לפגעי מזג האוויר. גם כן אין משמעות לעונות השנה, טמפ סביבתית, לחות וכו', המערכות שולטות בכל הפרמטרים הדרושים והמשתנים המאפשרים גידול רב עונתי גם לצמחים לא רב שנתיים.

נזקים רבים נגרמים בעת גידול ירקות, כמו טפילים או בקטריות, וזוכים לטיפול משני, מערכות הידרו פוניקה נתונות להגנה גם מפני המזיקים ומאפשרות גידול ירקות באופן טבעי ואורגני.

העתיד כבר כאן

עם צמצום השטחים החקלאיים שמורשים לגידול ירקות או גידולים חקלאיים נוספים ועם השינויים החלים בכדור הארץ בעיקר בתחום ההתחממות העולמית ונזקי מזג האוויר שהפך ללא צפוי, גדל צורך לחקלאות שיכולה לעבוד בשינויים סביבתיים וטכנולוגים ולעמוד באספקה לאוכלוסיות שגדלות יותר ויותר, המערכות ההידרופוניות נחשבות לשיא הקדמה החקלאית ונמצאות בחזית הפיתוח.

לגידול ההידרופוני ישנם גם מספר חסרונות, המערכות הללו מתאימות רק לחלק מסוגי הגידולים ודורשות ניסיון וידע רב. עם זאת נראה שהפגיעה שיוצרות מערכות ההידרופוניקה כיום ימשיך ויהדהד בענף החקלאות בעתיד הקרוב והרחוק.  

 

איתי לויביולוג ימי, מתמחה בתחום מים אפורים ואוופוניקה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב